SM73 - Historia Matematyki PWN





empik
KPM_01
paypal

przeszukaj serwisSZUKAJ W SERWISIE

GRY – część II

Przedstawiamy kolejny artykuł z cyklu poświęconego grom, który rozpoczął się w poprzednim numerze „Świata Matematyki” i spotkał się z ogromnym zainteresowaniem czytelników. Tym razem będziecie mieli możliwość zapoznania się z kolejnymi grami, nowymi i całkowicie odmiennymi, jeśli chodzi o sposób ich rozwiązywania, czyli ustalania postępowania, które ma umożliwić znalezienie oraz wdrożenie efektywnej strategii wygrywającej. Te gry, które za chwilę będziemy rozpatrywać, będą całkowicie różne od gier rozważanych w 23. numerze „Świata Matematyki”, w przypadku których strategie wygrywające opracowane były w oparciu o wcześniej sporządzone partycje growe, określone na zbiorze wszystkich pozycji dopuszczalnych. Będą one także całkowicie odmienne, jeżeli chodzi o różnice pomiędzy nimi samymi. Rozwiązując te gry, nauczycie się opracowywać strategie wygrywające i je skutecznie stosować nawet wówczas, gdy nie jest znany zbiór wszystkich dopuszczalnych „pozycji” growych, który to zbiór może być bardzo, ale to bardzo duży.

Świat Matematyki nr 24 (3/2012)





PARTNERZY
alter edukacja
Test IQ
oferty pracy nauczyciel
Piatnik
spinor's


©2004 made and hosted by mediacom