(45) CIEKAWOSTKI MATEMATYCZNE
(45) SUPER FARMAR GRANNA





KPM_01
paypal

przeszukaj serwisSZUKAJ W SERWISIE


>>kup Świat Matematyki


Świat Matematyki 24 (3/2012)



SZKOŁA MATEMATYKI


Gry – część druga
W obecnie rozważanych grach znalezienie strategii wygrywających jest bezsprzecznie o wiele, wiele trudniejsze niż miało to miejsce dla gier rozpatrywanych w poprzednim numerze. 

Na ogierze i na klaczy 
Artykuł poświęcony zadaniu tekstowemu, będące sporym wyzwaniem również dla uczniów z klas starszych. 

Laboratorium matematyczne
Ciągi liczbowe i ich własności - cz. I
Kąty i ich mierzenie

 
ZADANIA DO ROZWIĄZANIA

– Do podziału aż… 30 orzechówk
– Parzysta liczba wygrywa
– Na przedmieściach Winnipeg
– Na wielbłądzie i na koniu
– Powrót do liczb


DODATEK SPECJALNY

Nauka programowania od PODSTAW
ZADANIE LUCASA, TWORZYMY OBRAZ i DEFINIUJEMY KLASĘ PIONKÓW, URUCHAMIAMY GRĘ, DALSZE UDOSKONALENIA



***

Drodzy Czytelnicy

Na wstępie zapraszam do lektury artykułu „Gry – część druga”, będącego kontynuacją tematyki gier rozpoczętej w poprzednim numerze „Świata Matematyki”. Artykuły te rozwijają pewien specyficzny sposób myślenia – myślenia, które z jednej strony w typowym nauczaniu jest kompletnie nieobecne, 
a z drugiej strony będącego aktywnością umysłową, przyczyniając się do poszerzenia wszechstronności rozwoju intelektualnego i niewątpliwie wydatnie go wzbogacając. Tego specyficznego myślenia nie da się w żaden inny sposób rozwinąć, jak tylko poprzez opis rozumowań mających miejsce w przypadku rozwiązywania zadań o tematyce growej.

>>więcej





PARTNERZY
alter edukacja
Test IQ
oferty pracy nauczyciel
Piatnik
spinor's


©2004 made and hosted by mediacom