SM73 - Historia Matematyki PWN





empik
KPM_01
paypal

przeszukaj serwisSZUKAJ W SERWISIE


>>kup Świat Matematyki


Świat Matematyki 23 (2/2012)



SZKOŁA MATEMATYKI


Gry – część pierwsza
Artykuł poświęcony jest grom. Strategie wygrywające tworzy się w oparciu o opracowaną wcześniej partycję grową czyli metoda jak pokonać Las Vegas. 

Pan Szczukiewicz i jego cztery córki
Artykuł dotyczy zadania w którego tekście aż siedem razy występują procenty. 

Laboratorium matematyczne
Pojęcie funkcji wykładniczej oraz do niej odwrotnej czyli funkcji logarytmicznej.

 
ZADANIA DO ROZWIĄZANIA

– Na odwrót z liczbami wyjmowanych zapałek
– Olga i Honorata zmieniają reguły w grze
– Zmiany w wyjmowaniu zapałek w innym 
   zadaniu
– Wygrywa ten, co nie wziął zapałek 
   jako ostatni
– Zapłakana Krysia
– Aż sześć kleksów


DODATEK SPECJALNY

Przydatne oprogramowanie
Euler Math Toolbox, czyli jak liczyć szybciej


***

Drodzy Czytelnicy

Tym razem gorąco polecam artykuł „Gry – część pierwsza”. Jest on poświęcony zadaniom, z jakimi na pewno nigdy nie zetkniecie się w szkole na lekcji czy kółku matematycznym, jak również nie znajdziecie takich zadań w zbiorach zadań wydanych w języku polskim, nie wyłączając z tego zbiorów zawierających zadania z międzynarodowych olimpiad matematycznych. W wypadku tych zadań rozwiązaniem jest opracowanie strategii postępowania, która zawsze pozwoli nam odnieść zwycięstwo nad przeciwnikiem w trakcie realnie przeprowadzanej rozgrywki, gdzie nasz przeciwnik może wykonywać przeróżne ruchy, które są zgodne z regułami gry.

>>więcej





PARTNERZY
alter edukacja
Test IQ
oferty pracy nauczyciel
Piatnik
spinor's


©2004 made and hosted by mediacom